lördag 8 december 2007

Pysseltokig

Hej o hå!

åh, vilken njutning att få rensa hörselgångarna med Curtis Mayfield efter att ha lidit av julsånger på usla högtalare på julpyssel. Satt längst bort eftersom man inte kan blunda med öronen, som Hasse Alfredson så klokt noterat.

På pin kiv använde jag inte julfärger utan målade en ljusstake i turkost med svarta, röda, vita och guldfärgade accenter.



Sen blev det änglar och tomtar i vitt med silver...plus lite annat smått och gott.



Tre och en halv timme gick utan annan paus än handtvätt (färgen fastnade)...och i ramaffären efteråt där en ikon ska ramas in (!) tänkte jag triumfatoriskt: jag - en konstnär! tanken var verkligen inte dum. Smakade på orden.



Måste byta karriär. Tiden står stilla när jag skapar saker. Jag har en rasande fart och dte blir bra, även om jag river upp och gör om, så är jag inne i ett flöde som är oebtalbart. Ska jag lyda min inre röst? Go for it, typ.



Tänder ljuset i staken. Skitsnyggt och långt från jul.



Nu ska borrmaskinen fram. Saker ska på plats.



Ajöken!

Inga kommentarer: