lördag 9 augusti 2008

Holy Moses!

Nu har radioprogrammet sänts i hela webben från DIK.se, och kan fortfarande avlyssnas ett bra tag till. Det är inte första gången jag är i radio, men inspelningen baserades ju på eget manus och egna valda låtar. Det är svårt att helt och håller känna igen den egna rösten, men kul var det. Jag lät rätt kaxig, men det var väl inte precis läge att be om ursäkt för sig själv...
Jag tar gärna emot synpunkter på programmet!

Jag är "mellan jobb". Jag trivs. Jag är brun och utsövd. Jag blir väl behandlad på arbetsförmedlingen - bara en sån sak! "Du kommer att ha jobb inom nolltid" - tack, jag tror på mig själv!!

Under tiden, dvs. pre-drömjobbet- har Drusilla börjat tillägna sig devisen "Mens sana in corpore sano" (en sund själ i en sund kropp) seriöst och kör stenhårt på gym, gympa, sim och gång. Det värsta är att det är beroendeframkallande. Imorse kom ett gäng på 40 efeber (unga män) dunsandes i två klungor mitt i mitt walkingpass ute i skogen, mitt i mina filosfiskt-etiska diskussioner med mig själv. Jag promenerade, alltså.
Efebena var artiga och dunsade inte ned mig i myllan, den regnvåta i naturreservatet. De var märkligt nog ungefär lika långa allihopa. Undrar vad det kan bero på?

Fortsätter jag så här kan jag snart lägga in bilder på denna blogg. Det, ni! :-)
hälsar
Drussan aka Xenia

Inga kommentarer: